مدیرکار

بزرگترین منبع آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای

مدیرکار

بزرگترین منبع آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای

مدیرکار

آموزش ایده یابی ، راه اندازی و توسعه کسب و کار
مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه های :
کارآفرینی خلاقیت مدیریت توریسم و گردشگری بازارهای مالی و بورس هنر و صنایع دستی کتاب های متنی و صوتی و فیلم های آموزشی

اصول و فنون مذاکره

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱ ب.ظ
مذاکره ھنر رسیدن به تفاھم متقابل از طریق چانه زدن و بحث و استدلال بر سر نکات اصلی است.مذاکره فرایندی است که افراد از موضع ھای واگرا ، به موضع ھایی که توافق حاصل شود حرکت می کنند.

انواع مذاکره :
مذاکرات بوفالویی :
  • مذاکره کنندگان به مدیر خود پای بند و وفادارند وھمه پیروند و تابع.
  • مذاکره کنندگان درست ھمان کاری را می کنند که به آنھا دستور داده شده است.
  • مذاکره کنندگان ھرگز سوال نمی کنند و تنھا پیروی می کنند.
  • مذاکره کنندگان منتظر دستورمی شوند و تا دستور نرسد ھیچ کاری نمی کنند و ھیچ جا نمی روند.
ھیچکس جای دیگری را پر نمی کند ،جلو نمی افتد و مسئولیت نمی پذیرد.
مدیرکار مرجع آموزش های مجازی مهارت می باشد.کتاب های رایگان و فیلم ها و دوره های صوتی رایگان را از وبسایت مدیر کار دانلود کنید. www.modirekar.com
مذاکرات غازی :
  • ھر غاز به ھنگام پرواز دسته جمعی احساس مسئولیت می کند.
  • ھر غاز تنھا پیروی محض نمی کند و به تصمیمی که باید بگیرد فکر می کند.
  • ھر غاز مسیر پرواز گروه را می داند.
  • رھبری و جلودار بودن نوبتی است.
  • ھر غاز زمان جلوتر بودن ،در نوک پرواز قرار گرفتن و ھدایت گروه را خود انتخاب می کند.
  • ھمه غازھا تمایل به پذیرش مسئولیت و رھبری دارند.
  • غازھا در طول پرواز مراقب یکدیگر ھستند.
مذاکره ملایم :
  • اجتناب از برخورد ھای شخصی توسط مذاکره کننده
  • دادن امتیاز به راحتی توسط مذاکره کننده
مذاکره سخت :
  • پافشاری بر مواضع خود توسط مذاکره کننده
  • عدم توافق دیر پا در این مذاکره
مذاکره اصولی :
  • تمرکز بر منافع نه بر مواضع
فیلم های آموزشی اصول و فنون مذاکره در وبسایت مدیر کار قابل مشاهده و دانلود است
عوامل موثر در مذاکره موفق :
  • وضعیت ظاھری
  • نوع گفتار
  • محتوی کلام
تاکتیک ھای مذاکره :
تاکتیک اول : فریب کاری آگاھانه
اطلاعات نادرست و ساختگی مذاکره شونده
اختیارات مشکوک و مبھم مذاکره شونده
تاکتیک دوم : چانه زنی
درخواستھای افراطی مذاکره شونده
تاخیر حساب شده
تاکتیک سوم : آدم خوب / آدم بد در مذاکرات گروھی
در این تاکتیک مذاکره شوندگان با یکدیگر مجادله لفظی را به نمایش می گذارند به طوریکه یکی مدافع حقوق شما و دیگری مدافع حقوق طرف خود باشد.
ھدف : ھدف این نیرنگ ھدایت شما به سمت اھداف طرف مقابل بدون مقاومت است .
راه حل : ضمن تشکر از ھمراھی آدم خوب بر مواضع پیشین خود پافشاری کنید یا آمادگی خود را ھر چند ظاھری برای پذیرش مواضع آدم بد اعلام نمایید.
مھارتھای مذاکره :
به رفتارھایی اطلاق می شود که شخص می تواند از آن طریق با دیگران به نحوی مذاکره کند که به بروز پاسخ ھای مثبت و پرھیز از پاسخ ھای منفی منتھی شود .
دوره آموزشی خودآموز بورس را به صورت صوتی از وبسایت مدیر کار بشنوید
تکنیک ھای نفوذ در مخاطب ( مذاکره شونده ) :
١ -اجازه دھید که طرف مقابل بیشتر صحبت کند و احساس کند که از شما سر است.
٢ -خود را با علائم غیر کلامی طرف مقابل ھماھنگ کنید.
٣ -بر اساس علایق دیگران صحبت کنید.
٤ -مخاطب و مشتری خود را محکوم نکنید(کار فرد را زیر سوال ببرید نه شخصیت فرد را).
٥ -در مخاطب انگیزه ایجاد کنید.
٦ -به یاد داشته باشید که نام ھر فردی زیباترین و مھمترین کلمه است.
٧ -به جای دستور صریح سوال کنید.
٨ -خنده رو باشید حتی در ھنگام مشکلات و سختی ھا ؟
شنود موثر در مذاکره و اصول آن :
  • درمذاکرات رودررو یا حضوری با حفظ تماس چشمی و تکان دادن سربه مشتری نشان دھید حرفھای اورا کاملا“ می شنوید.
  • در مذاکرات تلفنی با گفتن کلماتی ھمچون ”بله“،“صحیح می فرمائید“،“چشم“ و ..... به مشتری القاء کنید که حرفھای او را می شنوید.
  • از حرکات اضافی مانند نگاه کردن به اطراف،ساعت،ورق زدن و نوشتن خودداری کنید.
  • حرف مشتری را قطع نکنید و اجازه دھید تمام مطالب خود را بازگو کند سپس مطالب خود را بیان کنید. - پرسش ھائی مطرح کنید که مشتری احساس کند به مطالب او گوش داده اید.
  • یادداشت بردارید اما اول از مشتری اجازه بگیرید از این کار خوشش می آید.
  • به صدا و نحوه صحبت کردن خودتان توجه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی